ماندگاری پروتز سینه

یکی از جراحی هایی که به منظور برجسته سازی و فرم دهی سینه بسیار مورد استقبال خانم ها و حتی افرادی که به علت سرطان سینه مجبور به برداشتن سینه نموده اند جراحی سینه یا پروتز سینه می باشد. درد بعد از جراحی مقداری وجود دارد که از فردی به دیگر متغیر می باشد. اگر پروتز سینه در پشت ماهیچه سینه قرار گرفته باشد، درد بیشتر احساس می شود. زیرا مقداری از ماهیچه بریده خواهد شد و فضا برای قرار دادن پروتز سینه را مهیا می نمایند.

بعد از این پروسه ، پزشک معالج یا فوق تخصص جراحی پلاستیک دارو و قرص های آرام بخش  به مدت 5 روز به منظور التیام درد تجویز می نماید که باید طبق دستور العمل ذکر شده مصرف شود.

چنانچه بعد از جراحی تورم و بر آمدگی خیلی زیاد باشد جای نگرانی ندارد و بعد از 2 تا 3 هفته کاملا برطرف خواهد شد. ممکن است که تورم در سینه ای بیشتر از دیگری باشد که این حالت کاملا عادی و طبیعی می باشد.

اگر بعد از این پروسه سینه بسیار بالا قرار گرفته باشد، به مرور طی فرآیند جاذبه به زمین متمایل می شود و فرم طبیعی خود را می گیرد. چنانچه در یک سینه سریع تر از دیگری رخداد امری نرمال و روتین است و نیازی به مراجعه به پزشک یا فوق تخصص جراحی پلاستیک ندارد.

تغیر در نوکی سینه موقتی می باشد و گاهی برخی از بیماران نوک سینه را اصلا احساس نمی نمایند و برخی مقداری از آن را احساس می کنند. باید گفت که در اغلب موارد به زودی برطرف می شود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ماندگاری پروتز سینه بهتر است به جناب دکتر کامران بابایی مراجعه نمایید.

ممکن است که دوره بهبودی تا 18 ماه طول کشد. بیمار باید صبور و شکیبا باشد.

ممکن است بعد از عمل و یا پروتز سینه مقدار کمی عوارض جانبی مانند: عفونت محل زخم، عوارض بیهوشی و… را به همراه داشته باشد که جای نگرانی ندارد و به مرور برطرف خواهد شد و هیچ گونه علائمی به جا نمی گذارد. اما چنانچه علائم طبق گفته پزشک و وقت مقرر کاملا برطرف نشود حتما باید به متخصص و یا فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود.

طوا عمر پروتز سینه تا 10 سال می باشد و برای این منظور باید مجددا تکرار شود، اما در صورتی که مراقبت های بعد از این پروسه را رعایت کرده باشند ممکن است ترمیم مجددا بسیار طولانی تر باشد.

ماندگاری-پروتز-سینه

نکات بعد از پروتز سینه

بهتر است بعد از جراحی مقداری راه روید و کارهای سبکی را انجام دهید. اما در 10 روز اول نباید هیچ گونه دفعالیت و حرکات فیزیکی داشته باشید.

بهتر است بعد از 3 هفته ورزش های سبکی که هیچ گونه فشاری به ناحیه سینه وارد نمی کند را انجام دهید.

به منظور رفتن به استخر و شنا کردن بهتر است که بعد از 6 هفته این فرآیند صورت گیرد.

اگر می خواهید رانندگی نماید بهتر است که یک هفته صبر کنید و برای مقاربت جنسی 4 هفته اجباری می باشد.

به مدت 2 هفته جای زخم و بانداژ باید تمیز و خشک باشد بعد از آن پانسمان را برداشته و محل را مورد بازبینی قرار می دهند و مجددا جای زخم را می بندند. اگر عوارضی مانند: خارش و التهاب در ناحیه زخم وجود داشته باشد به مرور برطرف می شود و این فرآیند بیانگر بهبود جای زخم می باشد. به منظور تسهیل و تسریع در روند ترمیم می توان از لیزر و یا ماساژ استفاده شود.

کاندیدای مناسب پروتز سینه

خانم هایی که سینه های بسیار کوچکی دارند.

خانم هایی که خواهان بزرگ کردن سینه و فرم دهی به ان هستند.

کسانی که در سینه آنان عدم تقارن یا افتادگی بسیار شدید وجود داشته باشد.

مادرانی که در اثر شیردهی فرم و شکل پستان های آنان تغییر کرده باشد.

این عمل محدودیت سنی ندارد و برای خانم هایی که 18 سال آنان تمام شده است قابل انجام می باشد.

شایان ذکر است گفته شود، افرادی که در سینه دارای تومور یا غده ای خوش خیم و یا بدخیم می باشند، ابتدا باید درمان شوند و سپس پروتز سینه را انجام دهند. زیرا در پروسه ماموگرافی ممکن است که پروتز مشکلات و تداخلاتی در تصویر به وجود آورد.