عمل انحراف بینی

هنگامی که فردی برای نفس کشیدن دچار مشکل می شودو  از انحراف بینی خود رنج می برد در اینصورت به دنبال درمان می رود حفره ی بینی از دو قسمت غضروفی واستخوانی تشکیل شده است که تیغه ی بینی نام دارد زمانیکه فرد دارای مشکلات تفسی بسیار زیاد می باشد و انحراف شدید بینی دارد  این کجی بینی و انحراف بینی ممکن است در اثر آسیب یا ضربه باشد یا به هنگام تولد فرد ایجاد شود که در اینصورت فرد باید به درمان بپردازد که امروزه  آمار انحراف در تیغه بینی به 800 درصد هم رسیده است .

نشانه ها و علائم

هنگامی که سینوس ها دارای عفونت های زیادی می شوند مشکل تنفسی ایجاد می کنند و منجر به مسدود شدن بینی می شوند زمانیکه این  گرفتگی بینی نسبت به طرف دیگر آن بیشتر می شود باعث  گرفتگی مسدود وشدن و انحراف بینی می شود .برخی از این نشانه ها عبارتند از:

• خرناس کشیدن در هنگام خواب و نفس کشیدن  با صدای بلند
  • آبریزش بینی
  • مشکل خطرناکی که منجر به قطع شدن  فرد در هنگام خواب می شود که  آپنه ی خواب نامیده می شود
  • خون  دماغ شدن
  • درد در ناحیه ی صورت

برای درمان انحراف بینی چه باید کرد ؟

برای اینکه نفس کشیدن راحتتر شده و تیغه ی کج بینی اصلاح شود نیاز به جراحی سیتو پلاستی می باشد . البته بعضی از انحراف های بینی با دارو رفع شده و در صورت برطرف نشدن نیاز به عمل جراحی دارد.

عمل انحراف بینی

گاهی اوقات عمل سیتوراینو پلاستی همراه با عمل زیبایی بینی  و همینطور جراحی سینوس ها می باشد . برای برابر شدن  راه های تنفسی در سوراخ های بینی با یکدیگر ،  استخوان یا غضروف اضافه با  ایجاد یک برش کوچک روی تیغه بینی برداشته می شود.

زمان این عمل جراحی حدود یک تا یک ساعت ونیم طول می کشد و بیمار می تواند به خانه برگردد بعد از 3 یا 4 ساعت و در اغلب این جراحی های از بیم حسی موضعی استفاده می شود و به صورت سرپایی می باشد .

بهترین سن برای جراحی انحراف بینی در سن  15 سالگی می باشد که در این صورت فرآیند رشد بینی فرد تکمیل شده است.

برای موردهای خفیفتر انحراف بینی فرد بیمار می تواند با مراجعه به مطب پزشک با همان امکانات ساده با استفاده از روش بالون به معالجه خود بپردازد.

التهاب و کبودی  ناشی از عمل زیبایی همراه با انحراف بینی معمولا  یک تا دو هفته به طول می انجامد که به طور طبیعی می باشد .

برخی از خدمات دکتر بابایی :

و…

با تشکر مدیریت سایت دکتر بابایی فوق تخصص جراحی پلاستیک