اقدامات بعد از جراحی پروتز سینه

داشتن همراه بعد از جراحی پروتز سینه بسیار ضروری می باشد، ممکن است بعد از جراحی با عوارض بی هوشی مواجه شوید به همین علت حتما یک فردی را در کنار خود داشته باید تا در انجام کارها به شما کمک نماید .

مراقبت بعد از پروتز سینه

زمانی که ترخیص می شوید توسط پزشک داروهایی برای شما تجویز می شود ، حتما این داروها را تهیه کنید و در زمان تعیین شده مصرف کنید هر یک از این دارو به منظور هدفی تجویز شده اند که می تواند در دریافت نتیجه مطلوب به شما کمک شایانی کند ، درد خود را می توانید با داروهای مسکن تجویز شده تسکین دهید . دردی که در ناحیه برش احساس می شود طبیعی است سعی کنید تا جایی که ممکن است به منظور کاهش این درد از فعالیت های بدنی خودداری نمایید. احتمال بروز عفونت بعد از جراحی پروتز سینه بسیار کم می باشد اما داروهایی به منظور جلوگیری از بروز عفونت تجویز می شود که باید بطور مرتب مصرف شود .

بعد از جراحی ممکن است کمی حالت گیجی و سنگینی داشته باشید، همانطور که گفته شد از عوارض بی هوشی می باشد، این حالت فقط در روز اولیه بعد از جراحی مشاهده می شود که طبیعی می باشد نگرانی در رابطه با این موضوع نداشته باشید .

تورمات و کبودی هایی که در اطراف ناحیه برش مشاهده می کنید را می توانید با کمپرس یخ کاهش دهید، استفاده از کمپرس یخ هر یک ربع یک بار در 3 روز اولیه بعد از جراحی پروتز سینه تا زمانی که برای بیمار آزار دهنده نباشد توصیه می شود .

داشتن فعالیت های سنگین تا مدتی بعد از جراحی پروتز سینه ممنوع می باشد، همچنین تا جایی که ممکن است از حرکت دادن دست خودداری نمایید .

مصرف آب میوه های تازه بعد از جراحی بسیار توصیه می شود و در افزایش روند بهبودی بسیار تاثیر گذار است مخصوصا آب آناناس که می تواند در کاهش تورمات بعد از جراحی بسیار تاثیر گذار باشد .

اجتناب از مشروبات و سیگار از دیگر اقدامات بعد از جراحی پروتز سینه می باشد، افرادی که جراحی پروتز سینه انجام داده اند به هیچ عنوان نباید بعد از جراحی از سیگار و مشروبات الکلی استفاده نمایند .

برخی از خدمات دکتر بابایی

و…